سئو سایت جدید گام به گام

چگونه یک URL یا وب‌سایت را در موتورهای جستجو ثبت کنیم

کیفیت و تعداد بک‌لینک‌ها از سایت‌های معتبر نشان‌دهنده اعتبار و محبوبیت سایت شما هستند. نرخ تبدیل درصد کاربرانی است که پس از بازدید از سایت شما اقداماتی مانند خرید، ثبت‌نام یا پر کردن فرم انجام می‌دهند. نرخ پرش درصد کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون انجام هیچ تعاملی از سایت خارج می‌شوند. یادگیری سئو چقدر طول میکشد؟ پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد. با استفاده از این افزونه می‌توانید نوشته‌ها و برگه‌های سایتتان را با ستاره و FAQ به نمایش درآورید.

در این مقاله، ابتدا بررسی می‌کنیم که URL چیست و چگونه می‌توان یک آدرس وب یا URL جدید را در موتورهای جستجو ثبت کرد. سپس نکات و توصیه‌هایی برای بهبود شانس نمایش در نتایج جستجو ارائه می‌دهیم. اطلاعات و آموزش‌های زیادی در مورد موتورهای جستجو و اصول سئو و بهینه‌سازی در سایت‌های مختلف وجود دارد. اگر از مهارت کافی در زبان انگلیسی برخوردار هستید می‌توانید با مطالعه جدیترین اخبار و آموزش‌های سئو موجود در سایت‌های انگلیسی زبان در این زمینه مهارت کسب کنید. شما باید زمان زیادی را صرف مطالعه همه جنبه‌های سئو صرف کنید که این موضوع می‌تواند برای بسیاری از افراد شاغل غیرممکن به نظر برسد. اگر آموزش سئو را گام به گام دنبال کنید و از یک رویکرد آموزش مناسب (برنامه یادگیری) پیروی کنید، فرایند یادگیری برای شما آسان‌تر خواهد شد.

در این زمینه از مراحل سئو سایت سعی کنید تگ تایتل برای هر صفحه را زیاد طولانی نکنید و بین 50 تا 60 کاراکتر قرار دهید. کلمه کلیدی یکی از مهمترین عوامل سایت ماست چراکه کلمه کلیدی را می‌توان عرصه رقابت ما با دیگر سایت‌ها دانست. به عبارت دیگر کلمات کلیدی موضوعات شاخص در هر صفحه هستند که به نوعی تمام آن صفحه را توضیح می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با کلمات کلیدی، مقاله کلید واژه‌ها نبض استراتژی سئو را مطالعه کنید. گوگل سرچ کنسول نه تنها می‌تواند به شما در تشخیص مشکلات فنی در سئو سایت کمک کند، بلکه محبوبترین صفحات سایتتان در گوگل را به شما نشان می‌دهد. به کمک این ابزار می‌توانید ببینید در چه رتبه‌ای قرار دارید، مشکلات سایت شما چیست، وضعیت سازگاری سایت با موبایل چطور است و چه سایت‌هایی به سایت شما ارجاع داده‌اند.

یک کامپیوتر پرسرعت که به اینترنت متصل است و اطلاعات سایت شما را در اختیار کاربران قرار می دهد. برای این که سایت عملکرد مناسب داشته باشد باید هاست مناسبی داشته باشد. در بحث سئو مولفه های زیر به هاست و سرور مربوط می شود که باید هنگام خرید هاست به آنها توجه داشته باشید. مرحله دوم که به عنوان مرحله پیش نیاز برای سئو سایت پیاده سازی سایت است. در این مورد هم ممکن است پیش از مطالعه این مطلب شما سایت خود را طراحی کرده باشید و اکنون روی اینترنت قرار داشته باشد. در این صورت از این مرحله هم چشم پوشی کرده و سراغ مراحل بعد می روید.

در قسمت ساختار دلخواه شما وقتی تیک آن را بزنید یک فضای خالی ایجاد می‌شود که شما اولین قسمت آن را post name می‌گذارید. در خصوص الگوریتم‌ها می‌توان اینجور بیان کرد آنها مثل قوانین جامعه هستند و اگر شما در مرتکب جرم و خطایی شوید، مجازات خواهید شد. در خصوص الگوریتم‌های گوگل نیز در صورت ارتکاب خطا و یا جرم شما مجازات خواهید شد که به اصطلاح شما پنالتی خواهید شد. برای اینکه به پنالتی دچار نشوید، باید تا قوانین مربوط به هر الگوریتم را بدانید که ما در پابلیکا در جلسات آینده به شما آموزش خواهیم داد. گوگل الگوریتم‌های زیادی دارد و البته خیلی از این الگوریتم‌ها کاملا مخفی هستند.

الگوریتم پنگوئن برای شناسایی و جریمه کردن وب‌سایت‌هایی طراحی شده است که از تکنیک‌های ساخت لینک مصنوعی و غیرطبیعی استفاده می‌کنند. این الگوریتم به دنبال وب‌سایت‌هایی است که از روش‌هایی مانند خرید لینک یا استفاده بیش از حد از لینک‌های متنی با کلمات کلیدی مشابه برای افزایش رتبه خود در نتایج جستجو استفاده می‌کنند. سئو دانشی است که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌تان را برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید تا در نتایج بهتری نمایش پیدا کند. پس اگر می‌خواهید وب‌سایت شما به راحتی در گوگل پیدا شود، حتما باید سئو را یاد بگیرید. اگر وب سایت شما قرار است فقط چند صفحه ساده داشته باشد، شاید انجام این کار چندان مهم نباشد. اما باز هم هوشمندانه است که صفحات اصلی وب سایت خود را مشخص کرده و کلمات کلیدی مرتبط با آنها را هم از قبل تعیین کنید.

اگر بخواهیم سئو داخلی را در سئو سایت به زبان ساده بیان کنیم باید بگوییم تصور کنید مغازه‌ای دارید که می‌خواهید مشتریان بیشتری به آن جذب کنید. ابزاری رایگان از گوگل که به شما امکان می‌دهد عملکرد وب‌سایت خود را در نتایج جستجو پیگیری کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد ترافیک وب‌سایت خود را تحلیل کنید و رفتار کاربران را در سایت بررسی کنید. داشتن گواهینامه SSL (https) برای سایت یک فاکتور مهم در رتبه‌بندی است. گوگل به سایت‌های ایمن‌تر امتیاز بیشتری می‌دهد و کاربران هم به این سایت‌ها بیشتر اعتماد می‌کنند.

با استفاده از یواست کارهای مهمی برای سئو انجام دادیم، اما وقت آن است که قسمت‌های دیگر سایت را هم سئو کنیم. من چند پلاگین بسیار کاربردی و عالی به شما معرفی می‌کنم که هر کدام کارهای مختلفی انجام می‌دهند. با ین کار به گوگل می‌گویید، این صفحه را ایندکس نکند و در عوض؛ صفحه‌ای که آدرسش در رل کنونیکال است را ایندکس کند. شما هر چه در این قسمت بنویسید در نمایش جستجوی گوگل نشان داده می‌شود. ابتدا باید خدمتان عرض کنم که گرفتن چراغ سبز یواست هیچ دلیلی بر بهینه‌بودن یا نبودن محتوای صفحه نیست. این امکان افزونه یواست، فقط یک راهنمای کوچک برای افراد مبتدی است.

درحالی‌که داشتن نقشه سایت فوراً رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش نمی‌دهد، می‌تواند خزیدن بهتر وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو را تسهیل کند. اگر سایت شما برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در صفحه‌ی یک نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشود، تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد. با جست و جو در گوگل می توانید در مورد هر مبحثی که مشکل داشتید، اطلاعات کافی به صورت مقاله و فیلم کسب کنید. این آموزش های با جزییات همراه نیست و فقط کلی گویی در خصوص هر مبحث انجام می شود و عملا شما آموزش سئو کاربردی را فرا نمی گیرید. همچنین فردی که تازه می خواهد پا در این مسیر بگذارد باید بدانید از کجا شروع کند و تمرکز اصلی را روی چه مسائلی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به صورت گام به گام و با مجموعه ای از مقالات کمکی و ارائه تکنیک های سئو، شما را در مسیر یادگیری رایگان سئو یاری کنیم.

در زمینه­ سئو، به موتور­هایی مثل گوگل، که بتواند مطالب مورد نظر ما را در بین انبوهی از سایت و مطالب پیدا کند و نمایش دهد را موتور جستجو می­‌گوییم. البته به خاطر محبوبیت وردپرس، ما یک آموزش رایگان سئو وردپرس نیز برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید از آن استفاده کنید. یک دوره رایگان و گام به گام که با آن می‌توانید تکنیک‌‌های سئو را به صورت رایگان و کامل بیاموزید. در پایان، یک چک لیست سئو نیز در اختیار شماست که حاوی لینک دروس است. منظور من از تجربه کاربری در این بخش چیزی فراتر از سرعت سایت و https است.

گوگل این نوع سئو را تشویق می‌کند و وب‌سایت‌هایی که از این روش‌ها پیروی می‌کنند، معمولا در طولانی مدت رتبه‌های بالاتری کسب می‌کنند. توجه کنید که سئو کلاه سفید بسیار زمان بر است و برای کسب و کارهایی که زمان کم و بودجه محدودی در اختیار دارند ممکن است چالش‌ برانگیز باشد. یکی از چالش های مهم در مراحل سئو سایت این است که بسیاری از المنت هایی که در طراحی سایت قرار می گیرند گاهی اوقات قابل ایندکس شدن توسط الگوریتم های موتور جستجو نیستند. بطور مثال مطالب نوشته شده بر روی یک تصویر و یا محتوای یک فایل فلش و یا انیمیشن توسط الگوریتم های گوگل قابل خواندن نیستند. البته دقت داشته باشید که در انتخاب عنوان از بزرگنمایی و دروغ بپرهیزید. چونکه کاربر با توجه به عنوان روی لینک مربوط به صفحه شما کلیک می­‌کند اما نتیجه مد نظر خود را پیدا نمی­کند و از سایت شما خارج می­شود.

اگر عمدتاً پوشاک سفارشی می‌فروشید، می‌توانید یک دسته‌بندی اصلی برای گرم‌کن‌ها داشته باشید. سپس به زیرمجموعه‌ها، مانند یقه‌ها و هودی‌ها، فکر کنید و برای هر نوع محصول صفحات جداگانه ایجاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۰۷۱۳۷۳۵۱۷۰۰ تماس بگیرید. متخصصان سئو می‌توانند در شرکت‌های مختلف به عنوان تحلیل‌گر سئو، مدیر سئو، یا مشاور سئو فعالیت کنند. خوب برای آشنایی بیشتر با هربخش، جداگانه هرگام را با هم بررسی می‌کنیم تا بدانیم شامل چه عملیات و اقداماتی می‌شود و در نهایت چه توقعی می‌توان بعد از برداشتن هرگام داشت. ابزارهایی مانند Ahrefs و Moz برای بررسی کیفیت و تعداد لینک‌های ورودی بسیار مفید هستند.

به‌روزرسانی محتوای قدیمی یا انتشار مطالب جدید به سایت شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو بیشتر دیده شود. محتوای ارزشمند، منحصربه‌فرد و باکیفیت، شانس بیشتری برای کسب رتبه‌های بالاتر دارد. موتورهای جستجو به صفحاتی که اطلاعات کامل، دقیق و قابل‌اعتمادی ارائه می‌دهند، امتیاز بیشتری می‌دهند. در این مقاله سعی کردیم هر انچه برای یادگیری رایگان سئو نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم. هدف ما در بهین وب دیزاین همواره این بوده  که هر شخصی که به سئو علاقه دارد بتوانید با صرف کمترین هزینه در این راه قدم بر دارد.

در واقع، سئو داخلی به مجموعه اقداماتی که به طور مستقیم روی سایت خودتان انجام می­دهید تا صفحات سایتتان را بهینه کنید، گفته می­‌شود. در جلسه دوم قصد داریم تا نکات و موارد مربوط به سئو داخلی را بررسی کنیم تا با آن بیشتر آشنا شویم. به این شکل کاربران همیشه بهترین و مرتبط ترین جواب را دریافت خواهند کرد. در حقیقت به همین دلیل سئو (Search Engine Optimization) شکل گرفت. به عنوان تعریف کلی می­‌توان گفت که، سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتور­های جستجو از جمله گوگل، می­‌باشد.

خیلی از افراد که شروع به یادگیری سئو می‌کنند، تنها گزینه مدنظرشان این است که سئوکار شوند و پروژه انجام دهند یا در یک شرکت به عنوان متخصص سئو استخدام شوند. همچنین منابع مناسب یادگیری سئو به زبان فارسی و انگلیسی را معرفی کردیم. امیدواریم که این مطلب آموزشی برای شما مفید واقع شده باشد، در صورتی که علاقمند به یادگیری سئو هستید، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همواره مشتاق دریافت نظرات سازنده شما هستیم. آموزش در حوزه سئو در سطوح مختلف، از مبتدی تا پیشرفته در دسترس است، بنابراین هرکسی می‌تواند یک برنامه آموزشی مناسب را پیدا کند که با نیازها و سطح مهارت خود، مطابقت داشته باشد. برخی از آموزش‌ها ممکن است نیاز به دانش اولیه در زمینه طراحی و توسعه وب‌سایت داشته باشند، درحالی‌که برخی دیگر می‌توانند برای مبتدیان بدون پیش‌زمینه فنی مناسب‌تر باشند.

مثلا اگر ۸۰۰۰ کلمه کلیدی داشتید؛ شاید در این مرحله تبدیل به ۲۰۰ صفحه شوند. برای خوشه‌سازی کلمات کلیدی با استفاده از کبوتر، کافی است مراحل زیر را انجام دهید. اما اگر به فکر ساخت یک وب‌سایت قدرتمند با جذب ترافیک زیاد و پایدار هستید و دید بلند مدت و حرفه‌ای دارید قطعا سئو بهترین گزینه برای شما است. از زمانی که عملیات سئو روی یک وب‌سایت انجام می‌شود تا زمانی که به اهداف مورد نظر برسید حداقل ۴ ماه یا در بعضی حوزه‌های پر رقابت تا ۱۸ ماه هم زمان می‌برد. نرخ تبدیل در سئو؛ درصدی از افرادی است که از طریق سئو وارد وب‌سایت شده‌اند و تبدیل به خریدار یا عضو سایت شده‌اند.

این الگوریتم‌ها معیارهای مختلفی مانند کیفیت محتوا، ارتباط کلمات کلیدی، ساختار لینک‌ها و سرعت بارگذاری صفحات را ارزیابی می‌کنند. برخی از الگوریتم‌های معروف گوگل شامل پاندا، پنگوئن، و رنک‌برین هستند که هر کدام بر جنبه‌های خاصی از سئو تمرکز دارند. الگوریتم‌های سئو سایت به زبان ساده، شامل مجموعه‌ای از قواعد و فرمول‌ها هستند که موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی صفحات وب از آن‌ها استفاده می‌کنند. اطلاعات جمع‌آوری شده توسط خزنده‌ها در دیتابیس‌های بزرگی به نام «فهرست» ذخیره می‌شود. این فهرست‌ها شامل اطلاعاتی مانند عنوان صفحه، محتوای آن، کلمات کلیدی و لینک‌های موجود در صفحه هستند. زمانی که شما در موتور جستجو دنبال چیزی می‌گردید، موتور جستجو از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای یافتن مرتبط‌ترین صفحات از میان این فهرست‌ها استفاده می‌کند.

حالا نوبت شماست که به این مقاله رای دهید و نظرتان را مطرح کنید. برای فهم بهتر مطلب؛ یک اینفوگرافیک طراحی کرده‌ام که می‌توانید در ابتدای صفحه مشاهده نمایید. در قسمت پایین چند نمونه از راهکارهای گرفتن بک لینک را عنوان می‌کنم. پلاگین‌های مختلفی برای ستاره و FAQ وجود دارند، اما پیشنهاد من؛ افزونه فول اسکیما ریچ اسنیپت است. این افزونه توسط (خودمان) آکادمی سئو سفینه تولید شده است و مدام بروزرسانی می‌شود و امکانات جدید به آن افزوده می‌شود.

اگر به دلیل تغییر URL یک پست موجود، حذف محتوا یا انتقال سایت خود به دامنه جدید، لینک‌های معیوبی شده‌ای دارید، می‌توانید این مشکلات را با تنظیم ۳۰۱ تغییر مسیر حل کنید. ساده‌ترین راه برای تغییر مسیر پیوندهای مرده استفاده از مدیر تغییر مسیر قدرتمند AIOSEO است که خطاهای ۴۰۴ را در وب‌سایت شما ثبت می‌کند و به شما امکان می‌دهد ریدایرکت‌ها را به‌راحتی تنظیم کنید. برای شناسایی لینک‌های معیوب توصیه می‌کنیم از افزونه Broken Link Checker توسط AIOSEO استفاده کنید. این ابزار ضروری تضمین می‌کند که تمام پیوندهای داخلی و خارجی شما به‌درستی کار می‌کنند. آیتم بعدی چک‌لیست سئو این است که بفهمید آیا وب‌سایت شما گواهی SSL دارد یا خیر. گواهی SSL ارتباط بین مرورگر کاربر و سرور وب‌سایت شما را رمزگذاری می‌کند.

از این روی سایت هایی که از این پروتکل استفاده می کنند در نظر گوگل امتیاز مثبتی دارند و نسبت به سایت های که از پروتکل HTTP استفاده می کنند برتری دارند. پس از فعال سازی سایت حالا باید وارد مراحل عملی سئو کردن سایت شویم. برای سئو کردن سایت جدید ما کارمان را از بخش های فنی سایت شروع می کنیم که به آن سئو فنی یا سئو تکنیکال گفته می شود. منظور از سئو تکنیکال هر کاری است که روی بخش های فنی و زیرساختی سایت انجام می شود که منجر به بهبود سئو سایت می شود. برای شروع کار و کسب رتبه یک گوگل خود را آماده کنید و مراحل سئو کردن سایت جدید را که در ادامه معرفی شده اند به صورت قدم به قدم اجرا و پیاده سازی کنید. در آینده، سئو به طور فزاینده ای پیچیده تر خواهد شد، اما با تمرکز بر اصول کلیدی و استفاده از ابزارهای مناسب، می توانید به رتبه های برتر در نتایج جستجو دست پیدا کنید.

علاوه بر این، بسیاری از مقالات آموزشی مثال‌های عملی، مطالعات موردی و راهنمای گام به گام ارائه می‌دهند که می‌تواند به افراد کمک کند تا استراتژی‌های سئو را به طور موثر اجرا کنند. به‌طورکلی، مقالات آموزشی می‌تواند، منبع ارزشمندی برای هرکسی باشد که به دنبال یادگیری و بهبود مهارت‌های سئوی خود است. در دنیای امروز، وب‌سایت‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی محسوب می‌شوند. در این راستا، سئو به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های بهینه‌سازی وب سایت‌ها برای رسیدن به رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با این‌حال، تکنیک‌های سئو برای بسیاری از کسانی که تازه وارد این حوزه شدند، مبهم و پیچیده به نظر می‌رسند.

توصیه می کنیم هیچکدام از مراحل را دست کم نگیرید و یا از مراحل سئو سایتتان حذف نکنید. بهترین زمان برای شروع فرآیند های سئو می تواند وقتی باشد که تازه سایتتان را راه اندازی کرده اید. در این زمان مرحله به مرحله می توانید مراحل سئو را به درستی پیش ببرید و از دردسرهای بعدی در این زمینه خلاص شوید. در حقیقت وقتی همه مراحل سئو سایت را از همان ابتدا به درستی انجام دهید، زودتر هم به نتایج دلخواه و موردنظر خود دست پیدا خواهید کرد و نیاز به دوباره کاری و اصلاح اشتباهات گذشته نخواهید بود. برای پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی، کارآمدترین کاری که می‌توان انجام داد این است که خود را به جای مخاطب قرار داده و از دید کاربر به موضوع نگاه کنیم تا بهترین کلمه کلیدی را بتوانیم پیدا کنیم. البته برای پیدا کردن کلمات کلیدی و میزان رقابت در هر کلمه کلیدی ابزارهای بسیاری نیز وجود دارد که می‌توان به گوگل ادز، کیوورد پلنر و ….

مثلا اینکه شما زحمت زیادی بکشید و روی کلیدواژه “گلدان” در گوگل رتبه بگیرید؛ ارزش زیادی ندارد؛ مادامی که نرخ تبدیل مناسبی از این کیورد داشته باشید. در گذشته سئوکارها فقط روی جذب ترافیک کار می‌کردند اما امروز ترافیکی از اهمیت بالا برخوردار است که نرخ تبدیل مناسبی نیز داشته باشد. یکی از نکاتی که در گذشته خیلی مورد توجه قرار نمی‌گرفت و اخیرا دارای اهمیت زیادی شده است نرخ تبدیل است. علاوه بر این، سئو محلی و جستجوی صوتی نیز از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند شد. هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید.

داشتن جایگاه در نتایج گوگل بسیار مهم است اما از آن مهم‌تر این است در کدام جایگاه گوگل قرار می‌گیرید. طبق آمار منتشر شده که در تصویر زیر می‌بینید ۷۵.۱٪ کلیک کاربران گوگل فقط روی ۳ نتیجه اول گوگل انجام می‌شود. اگر می خواهید برای سایت خود ترافیک جذب کنید، سئو یک الزام مطلق است. طبق یک مطالعه که اخیرا منتشر شده است؛ ۵۷٫۸ درصد از کل ترافیک وب‌سایت‌ها از گوگل سرچشمه می گیرد. البته پیشنهاد من این است دروس بالا را به صورت گام به گام طی کنید تا یادگیری بهتر و کامل‌تری داشته باشید.

اگر گواهینامه SSL ندارید، راهنمای ما را در مورد نحوه دریافت گواهی رایگان SSL برای سایت وردپرس خود و نحوه انتقال سایت از HTTP به HTTPS ببینید. توصیه ما به شما نصب گواهینامه SSL از ابتدای راه‌اندازی وبسایتتان است. طبق گزارش شرکت ادوبی اگر سایت شما به خوبی روی تلفن‌های همراه نمایش داده نشود از هر ده بازدیدکننده، هشت نفر وبسایت شما را ترک خواهند کرد. نخست، دسته‌بندی‌های اصلی را شناسایی کنید که بیشترین تبدیل و درآمد را برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورند. با این حال، اگر با سئو آشنایی ندارید یا وقت کافی برای انجام آن ندارید، می‌توانید یک متخصص سئو استخدام کنید. درآمد متخصصان سئو به تجربه، مهارت و منطقه جغرافیایی بستگی دارد، اما به طور کلی می‌تواند از متوسط تا بسیار بالا باشد.

آموزش سئو (SEO) در دنیای دیجیتالی امروز، می‌تواند حکم پیشرفت یا نابودی یک کسب و کار را صادر کند! اما اینکه یادگیری سئوی سایت را از کجا و چگونه شروع کنیم، ممکن است کمی گیج‌کننده بنظر برسد. با مطالعه این مقاله، درمی‌یابید که چه آموزشی برای شما مناسب‌تر است و چه نکاتی را باید مورد توجه قرار دهید. بهینه‌سازی تصاویر برای سئو بسیار مهم است زیرا تصاویر به تجربه کاربری و سرعت بارگذاری وب‌سایت تأثیر می‌گذارند. استفاده از متن جایگزین (alt text) مناسب و توصیفی برای تصاویر به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای تصویر را درک کنند و در جستجوهای مرتبط نمایش دهند.

اما همیشه نباید روی آن پافشاری کرد چون گاهی ممکن نیست که کلمه کلیدی اصلی سایت در دامنه جای گیرد یا انجام این کار نام دامنه را خیلی طولانی می کند. در چنین مواقعی بهتر است از نامی مختصر و مفهومی که در ذهن مخاطبین می ماند استفاده کنید. هوش مصنوعی به مجموعه‌ ای از فناوری‌ ها اطلاق می‌ شود که به ماشین‌ ها این امکان را می‌ دهد که به‌ طور خودکار از داده‌ ها یاد بگیرند، تصمیم بگیرند و حتی در برخی مواقع، با انسان‌ ها تعامل کنند. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌شد.

استفاده فایل robots.txt جلوگیری از خزش تعدادی از صفحات سایت است که نمی‌خواهیم توسط ربات‌های گوگل ایندکس شوند. در ۲ مثال بالا در واقع ما یک صفحه مهم داریم با آدرس example.ir/title که با اضافه شدن پارامترهای فوق نیز تفاوت چندانی در محتوای صفحه بوجود نمی‌آید. در ادامه مهم‌ترین نکات کدهای HTML که در سئو موثر هستند را تیتر وارد ذکر می‌کنم. اگر سئو تکنیکال را استانداردسازی سایت با معیارهای گوگل بدانیم؛ می‌توانیم بگوییم تمام سئو؛ سئو تکنیکال است. در این روش شاید نتوانید لینک مستقیمی به مقاله خود بسازید اما می‌توانید مقاله خود را معرفی کنید.

برای لینک‌سازی داخلی در صفحه محصول می‌توانید در زیر متن محصول و در یک کادر مجزا از متن؛ به محصولات مرتبط لینک دهید. بنابراین امکانات زیادی برای نوشتن مقاله در اختیار شما قرار می‌دهد. در سایت وردپرسی؛ ابتدا باید ساختار سایت را با ایجاد منو‌ها، صفحات دسته‌بندی و… ایجاد کنید (در فصل ساختارسازی سایت توضیح دادم). سپس صفحات درباره ما، تماس با ما و سایر صفحات اینچنین را با استفاده از برگه‌ها در وردپرس ایجاد کنید. از زمانی که مرورگر کروم؛ علامت not secure را در کنار سایت‌های بدون https به نمایش درآورد کاربران نیز برای استفاده از چنین سایت‌هایی مردد هستند.

جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع). اگر چه به نظر نمی‌رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم‌.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/